zaterdag 22 november 2008

13. Villahermosa Deel2: The more the better

(Jantje) Mo echt, een krokodil hè, in dat park!!!
Anyways we zitten terug even aan een computador, tijd om ons verhaal van de vorige keer af te werken.
Zoals vaak vroeg opgestaan om dan toch enkele uren te spenderen aan nog een klein tukske bij, onbijt op bed, nog een klein tukske en dan nog heel eventjes een klein tukske, en dan toch pas tegen de middag te geraken waar we wouden zijn.
Eergisteren was dat YumKa, een park van een goei 11ha groot, terug om beestjes te zien. In Yumka zie je ze volledig in "hun natuurlijke omgeving", alhoewel die quotes geen klein beetje nodig zijn hier.
Eerst zie je een schitterende tijger, en dan wacht je tussen enkele lieve, tot ze doorhebben dat je geen eten voor hen bijhebt, papegaaien, op de gids.

Die gids neemt je dan mee terwijl je een halfuurtje in het bos wandelt en in het Spaans de uitleg krijgt van alle soorten boompjes die er stonden. Oersaai en meer dan een everzwijn en wat grappige miertjes zag je dus niet.


Daarna stap je op een bus, die neemt je dan mee op een tocht van een klein uurtje tussen wat weiden, net zoals je ze in de streek rond Damme ook vind, waar wat giraffes, koeien en andere graseters zich geriefelijk stonden te vervelen.
De tofste attractie van het hele park, was nog de terugrit...

(Piepeke) Heel stom park dus! We hadden er allebij heel veel bij voorgesteld, maar grote teleurstelling dus... De terugweg daarentegen was een ervaring op zich. Stel je een mini- busje, nou ja, auto voor en stop er 22 mexicaantjes en 2 europeaantjes in, grappig zicht. t'Heeft waarschijnlijk iets weg van 24 zwijntjes op een vierkante meter modder bijeen gepropt!
Hebben we dan toch ook eens meegemaakt :) The more, the better, uit het standpunt van de chauffeur dan toch...
We vroegen ons soms ook toch al af, waarom sommige straten hier naar datums vernoemd zijn...
s'Avonds bracht avenue 20 novembre ons het antwoord. Het was blijkbaar die dag de 98ste verjaardag van de dag van de revolutie in Mexico... Groot feest dus. Straten vol met groepen die de stoet aanvulden. Je zag er zowat alle sporten, scholen, universiteiten, jeugdbewegingen en beroepen passeren, aangevuld met tussenin de bijhorende fanfares! Alles met de nodige dansjes en show geoefend, leuk om te zien.

(jantje) Inderdaad niet te vergelijken met de lokale carnavalsstoet van bij ons... Neem een 4vaksbaan voor, prop dat vol met kleurrijke festiviteiten over een afstand van ongeveer de lengte van de Langestraat. Neem zo 5 van die straten, zet ze elks op de beurt in beweging op de fameuze avenue, en feesten maar.
Bleek het dan toch nog een geamuseerde dag te zijn.
Tijd om...
Verhaaltje nr14 te lezen. :-p

Dikke kusjes van Piepeke en Jannemanrobinson

Geen opmerkingen: