Jantje legt me in de watten hoor! jaja, met m'n 22 jaarkes, kbegin dat toch te voelen hoor al dat backpacktravellen, de rugzak weegt direct kilo's meer :-)
Voor hier in San Andrès te komen hadden we al 2 bussen nodig en "el camion" (=kleine busjes), dus eigenlijk hadden we het al moeten zien aankomen, maar ja, ware avonturiers zoals we zijn, dapper doordoen en blijven gaan... twas dan ook wel eventjes slikken toen we hier aankwamen! Amai, er is hier dus gewoonweg niets, zooo saai, alle wegen liggen open, de drie-sterren hotels zien eruit alsof ze overvallen zijn door een insektenplaag en bovendien regent het de godsganse dag... Tjah, kleine reactie op Siegfried: Welk exotisch land om te vieren?!
(Jantje) De rest van de dag, we waren toch te moe en het was toch te laat om nog een uitstap te doen, hebben we dan gevuld met toffe spelletjes zoals schop-de-steen, bekijk-de-straathond, fotografeer-je-neushaar en het ultieme, maar toch vermoeiende volg-de-cowboy. Uiteindelijk bleek dat het paard dus toch meer uithoudingsvermogen kent dan wij...
En dan, net voor het eten van een spaghetti met tomatensmaak en lasagne met tomatensmaak, het ultieme tutuuuum-moment. In een dorpje met nog geen 10 000 inwoners, dit inclusief 6300 straathonden en 3200 straatkatten, met een ingang via een ondergrondse parking, een electrozaakje gevonden. En tussen de wasmachines en haardrogers, hing hij. Klein, zwart, onduidelijke verpakking, en naast een verkoper die het als mobiele modem probeerde te verkopen, dé langgezochte SmartCardReader. Eindelijk, eindelijk een manier om ons blogje nu al te decoreren met enkele fotootjes.
Zoals een kind met nieuw speelgoed, (hoezo zoals?) dan ons intrek genomen in een eigenlijk best wel gezellig hotelletje, nog even wat geknuffeld en een kaartje dat ik gemaakt heb door een zakje doormidden te snijden aan me liefste BDayBabe gegeven, en ingeslapen met de belofte dat de volgende dag een stuk beter zou zijn...
(Piepeke) Lekker uitgeslapen opgestaan, jammer genoeg nog steeds regen, maar met opgeheven hoofd de jungle ingetrokken... Daguitstapje naar Catemaco leek ons de ideale manier om dit lege dorpje te ontvluchten. Best wel een gezellig dorpje, niet zo ver van hier en met een prachtig groot meer dat we met persoonlijke gids afgevaren hebben. Toch wel handig, de combinatie, boerendorp + laagseizoen, kan alles lekker intiem. Echt wel de moeite trouwens, mooie eilandjes, een toffe rondleiding gekregen over bepaalde rituelen waarmee een "shaman" geneeskundige krachten put uit planten. Nouja, aangezien het wel allemaal in't Spaans was, hebben we met wat geluk 1/3 verstaan, maar we doen ons best en zij ook, hihi. Trouwens 1 nieuw zinnetje bijgeleerd vandaag: "pas op voor die vleermuizen als je daar binnengaat". Jammer genoeg voor mij, pas achteraf begrepen :s ! Ook langs het eilandje van de "makaken" gevaren. (niet zoals we ze in Antwerpen tegenkomen) Voor alle duidelijkheid: t'zijn dus plaatselijke aapjes hé. Leuk om te zien dat die beestjes ook eens kunnen genieten van een goeie knuffel!
(Jantje) Voor de WOWers onder ons, een lvl80 human healing shaman met maxed out alchemy gezien dus.
Na ons heerlijk maar toch klein beetje fris tochtje op het water, nog wat rondgekeken en in een restaurantje met flashy roze tafellakens Camarones (scampi´s, of toch poging tot) gaan eten.
Hebben we ons echt beklaagd.
Dan geprobeerd het geheel weg te werken door op de Zocalo een ijsje te likken.
Hebben we ons ook echt beklaagd.
Dan nadien een heerlijke hotdog gegeten.
De combinatie afschuwelijke scampi´s + buitenaards ijsje + hotdog + volgepropt busje op bergwegels, hebben we ons dan heel echt erg beklaagd.
Motilium dus toch bovengehaald, haha, uiteindelijk dus echt alles in ons EHBOkistje al gebruikt...
Jammer genoeg was het vandaag dan te snel te laat om el laguna encantada, het betoverde meer te bezoeken. Dit is een natuurfenomeen waar het waterpeil in het meer omhoog komt als het mooi weer is, en zakt als het regent.
Ah ja, morgen wat vroeger opstaan.
(Piepeke) Ja en zo zit m'n verjaardag erop, hihi, maar toegeven: het is voor mij al heel de maand een beetje verjaardag hoor! En die tocht op het meer was echt wel prachtig, dus toch een leuke dag in dit verlaten oord!
Het pakje met schaakbord dat ik wil opsturen naar mama, zal toch nog eventjes op zich laten wachten, aangezien hier dus geen postkantoor te bespeuren valt. (hoe overleven mensen hier toch?) Hopelijk in Villahermosa wat meer geluk!
We verblijven hier nog 1 nachtje dus morgen weer een daguitstap. Vroeg opstaan dan dat meer gaan bekijken met iets verder een enorm mooie waterval, naar 't schijnt en dan in de namiddag doen we normaal gezien Nanciyaga. Een ecologisch park in tropisch regenwoud waar je kan zwemmen in bronwater en kan genieten van temozcal (= turks stoombad).
s'Avonds gaan we dan weer een stukje verder richting Villahermosa... leuke plannen dus.
Nog keer allemaal merci om aan mij (ons) te denken! Tof om op zo'n afstand toch nog zoveel "gelukswensen" te krijgen. En geloof me, gelukkig zijn we wel! Al slaat de heimwee in een dorpje als deze toch al rapper toe... We missen jullie...
vele kusjes en knuffels xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx piepeke
(Jantje) Ga ook even melig doen dan, hehe. ´k Mis jullie eigenlijk allemaal ongeloofelijk veel. Doet dan ook echt superdeugd om af en toe, lang of kort, jullie te "horen" op ons blogje.
Is al een leuk concept geweest tot nu toe en we gaan nu direct beginnen fotootjes bijplaatsen.
Nie letten op hoe wit we zijn op de eerste fotootjes hoor, haha!
Hoe ongeloofelijk zalig het ook is om met ons tweetjes even weg te zijn uit de dagelijkse sfeer, de bekende gezichten en de rompslomp van het alledaagse, me hartje zal een vreugdesprongetje maken als we jullie terug zien!
Trouwens moerke, we komen de dinsdagvoormiddag aan, dus gaat beetje moeilijk zijn om ons op te halen :-(
Hele dikke knuffels en vele soentjes voor iedereen!
xxxxxxxxxxxxxx

8 opmerkingen:
hey hey broertje :)
srr voor mijn late reactie :( veel werk gehad de laatste tijd en wou de tijd die ik over had nog vlug even hallo zeggen aan de guild EN je verjaardagcadeautje ff regelen *evil laugh* :p
eerst ff een HAPPY B-DAY to piepeke!
ten tweede: ff wilk x kort zeggen over de lvl 80 human shaman met alchemy... OmgWtfL2pN008 :p alleen tauren, troll en draenei kan een shaman zijn -.-' LOL :p tis al te lang geleden daje online ebt gezeten zkr ;)? lol
ten derde: heb wel al je blogs gelezen maar had, zoals gezegd in tha intro ng niet zo veel tijd om ff een reactietje te plaatsen :s heb wel al naar de foto's gekeken :) was leuk om jullie eens te zien!! xx
voor de rest hier alles goed, heb al mzz heel leuke programmatjes gemaakt in vb dat'k je zeker eens wil tonen :p
kijk al uit naar je volgende blog
xxxxxxxxxxxx hvj broertje! kmisje wel ééééééééééééél véél (en ons piepeke natuurlijk ook éééééééééééém véél é :p
Ps: dus euhm het dorpje waar je nu in zit is toch niet helemaal hetzelfde lik dat ze tonen in gta san andreas..? xD misschien werken de cheats wel :) deze is voor 250000$ en max health again:" up-left-down-right-up-left-down-right-up-down-up-down-R1-L1-R2-L2"
hehe :p
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ps2: en nog ki gelukkige verjaardag é piepeke
Leuk om enkele foto's te zien van de streek maar vooral van jullie. Hopelijk krijgen jullie vlug de zon terug te zien . Ik ben blij dat je verjaardag toch nog redelijk goed is meegevallen, nog veel leuke dagen en tot later
je mama
Hele dag geregend en veel moeten werken. Vanavond dan eindelijk het blogje kunnen lezen. Fijn dat jullie je zo amuseren. We missen jullie ook erg maar jeunen jullie echt je reis. Moet een hele ervaring zijn om zo goed als elke dag ergens te belanden en te bekijken hoe je het nu weer oplost. Zul je later veel aan terugdenken. Zal misschien ook wel helpen om de 'problemen' van hier wat te relativeren. De foto's doen ons vooral snakken naar meer en we zijn al benieuwd om al jullie foto's te zien. have fun en groetjes van Chrisje en PaPz.
lieve keppen,
zalig om jullie fotookes te bekijken, nu zijn jullie als het ware echt weer een stukje hier bij ons!!!!
Geniet verder van elke dag en laat het weer of the bad food geen spelbreker zijn hé; zo te lezen zijn er duizenden dingetjes te beleven en te bekijken,!!!
En als 't hier regent ziet alles er ook heel somber en triest uit zulle!!!
Gisteren heb ik ook fotookes van nonkel thierry's dochtertje per mail gekregen!Amaai, zo'n trotse vader... ik word er bijna een beetje jaloers op als ik hem zo zie stralen met da klein boeleke in zijn armen!!! jammer dat het nog te klein zal zijn om met de eindejaarsdagen af te komen! Of misschien een reden om wij in 't voorjaar nog eens naar daar te gaan??!!!
Vandaag met mijn klasje naar de gemeenteraad geweest. 'k heb dit jaatr echte bloeikes... gelukkig... ze helpen mee mijn gemoederen op peil te houden. Stel je voor: vorigee week ging ik op leerwandeling om de historische littekens van Beernem aan te brengen, we brachten een bezoekje aan het kerkhof en natuurlijk wilden ze weten waar ons Pieterke begraven lag. Je gelooft het nooit: de volgende dag hadden 2 kinderen uit mijn klads een zelfgemaakt bloemstukje gaan zetten en ééntje was 2 kaarsjes gaan zetten. Super hé; je weet hoe belangrijk deze kleine attenties voor moekie zijn ... 'k voelde me al een heel klein beetje beter want vorige week zat ik er toch psychisch een beetje door zulle; ook met het nest-verlaten van onze zus....
Allee, 'k ga nu maar stoppen met melig doen... na elke regen komt weer zonneschijn dus...en jullie fotookes geven me al heel wat zonneschijn!
Geniet maar nog vele... wij tellen al af!!! Superknuffel, moekie
¡Hola queridos viajeros en Mexico!
¿Que tal estan?
Lo siento tantissimo que estoy tarde para enviar mis saludos desde Alemania.
Venga, querida Piepke, te deseo un super cumple y todo que quieras. ¡Cumpleaños feliz!
¡Que disfruten mucho el viaje!
Cuidase mucho y hablamos pronto
ps: de estas maneras me gusta para mandar un gran beso a mi super-cariño x
CIAO
un gran abrazo
Maarten
Hola, como esta daaro ?
todos vas bien?
Aqui no hay mucho dinero y creo que es un problema que todos habemos.
Para nos quetitas muy bien y no hay musquitos.
El suppa es preparado y vamos comer un poco.
Ustedes zien er goedos uitos op el foto's.
Alleos, salutos y de windos vanachteros. Salutos del papa poco loco. PaPzos.
impressive, very impressive indeed! lol
SSC I assume? ;-)
ps: CD'tje al gekocht?
M
(SSC : Speed Spanish Course)
Amai jullie schrijven er nogal op los. Als ouder weten we dat het niet ongevaarlijk is wat jullie doen. MAAR eigenlijk moeten we in onze eigenste binnenste toch toegeven dat jullie overschot van gelijk hebben door dit te doen.
Dit is en blijft een levenslange ervaring die jullie leven er alleen maar rijker door maakt.
Fantastisch als je het mij vraagt. Mijn hoed af voor gasten met dergelijke ondernemingszin. Jullie zullen ook later niet stil zitten daar ben ik nu reeds zeker van.
Toffe jonge mensen. Zo hebben we er steeds minder en minder.
Geniet nog van jullie avontuur. Je hebt er een fan bij.
Van Paemel Frank in de volksmond beter gekend als meester Frank.
Een reactie posten